sâmbătă, februarie 16, 2019
Stil de viață

Ai grijă să iei aceste VITAMINE. Noi îți spunem la ce te ajută

422views

Calciu. Cu vârsta, puteți începe să pierdeți mai multe din aceste minerale decât absorbiți. Acest lucru vă poate face oasele să se rupă mai ușor (osteoporoză), în special la femeile după menopauză. Calciul ajută mușchii, nervii, celulele și vasele de sânge să funcționeze corect. Femeile cu vârsta peste 50 de ani și bărbații de peste 70 de ani are nevoie de calcu cu aproximativ 20% mai mult decât adulții. Laptele, iaurtul și brânza sunt sursele cele mai bune.

Vitamina B12Ajută la producerea sângelui și a celulelor nervoase. O obțineți în mod natural numai din alimente de origine animală cum ar fi carne, pește, ouă și produse lactate.

Vitamina D
Corpul tau are nevoie de calciu. Deci, ia-le în tandem pentru a ajuta la prevenirea osteoporozei. Vitamina D vă ajută, de asemenea, mușchii, nervii și sistemul imunitar să funcționeze corect. Majoritatea oamenilor obțin vitamină D din lumina soarelui. Dar corpul este mai puțin capabil să transforme razele solare în vitamina D pe măsură ce îmbătrâniți. De asemenea, este mai greu să obțineți această vitamină din alimente, dar peștii grași ca somonul sunt o sursă foarte bună.

Vitamina B6
Corpul tau o foloseste pentru a lupta cu germenii si pentru a produce energie. De asemenea, ajută dezvoltarea creierului. Ai nevoie de mai mult B6 pe măsură ce îmbătrânești. Unele studii au găsit legături între nivelurile ridicate de sânge B6 la vârstnici și o memorie mai bună. Dar vitamina nu pare să îmbunătățească abilitățile mentale la persoanele cu demență. Năuturile sunt o sursă ușoară și ieftină. Deci, ficatul și peștele gras.

Magneziu
Îți ajută organismul și asigură stabilitatea zahărului din sânge. Puteți obține magneziu de la nuci, semințe și verdeață cu frunze. Dar persoanele în vârstă tind să mănânce mai puțin. Din acest motiv trebuie să vă asigurați că obțineți suficient magneziu pentru organism.

Probioticele
Aceste bacterii „prietenoase” sunt bune pentru intestin. Le obțineți de la alimente fermentate cum ar fi iaurtul sau varza, sau din suplimente. Ele pot ajuta cu probleme digestive, cum ar fi diareea sau sindromul intestinului iritabil, și pot chiar proteja împotriva alergiilor. Probioticele sunt probabil sigure dacă sunteți sănătoși. Dar discutați cu medicul dumneavoastră mai întâi dacă aveți probleme medicale sau un sistem imunitar slăbit.

Omega-3
Acești acizi grași sunt numiți „esențiali” deoarece organismul nu-i poate produce. Sunt importanți acești acizi grași pentru ochi, creier și celulele spermei. De asemenea, ar putea ajuta la protejarea împotriva bolilor legate de îmbătrânire, cum ar fi Alzheimer, artrita și degenerarea maculară, care pot cauza orbire. Cu excepția cazului în care medicul dumneavoastră spune altfel, este mai bine să obțineți omega-3 de la alimente cum ar fi pește gras, nuci, ulei de canola sau semințe de in.

Zinc
Vă ajută să simțiți mirosul și gustul și să luptați împotriva infecțiilor și inflamațiilor – extrem de important pentru persoanele mai în vârstă. De asemenea, zincul vă poate proteja vederea. Stridiile sunt departe de cea mai bună sursă a acestui mineral. În caz contrar, puteți obține de la carne de vită, crab, și cereale.

Seleniu
Îți protejează celulele împotriva daunelor și infecțiilor și ține funcționarea corectă a tiroidei. Seleniul poate, de asemenea, să vă mențină puternici mușchii și poate ajuta la prevenirea bolilor legate de vârstă, cum ar fi demența, unele tipuri de cancer și boala tiroidiană. Doar 1 sau 2 nuci de Brazilia pe zi ar trebui să fie suficiente. Nu exagerați. Prea mult seleniu poate face ca părul să cadă și să-ți facă unghiile fragile.

Potasiu
Potasiul joacă un rol în aproape tot ce se află în interiorul corpului, inclusiv inima, rinichii, mușchii și nervii. De asemenea, poate ajuta la protejarea împotriva accidentului vascular cerebral, a hipertensiunii arteriale și a osteoporozei. Caisele uscate, bananele, spanacul, laptele și iaurtul sunt surse bune. Adresați-vă medicului înainte de a lua suplimente. Acestea pot interfera cu medicamentele pentru hipertensiune arterială, migrene și alte afecțiuni.

Folat  – acid folic
Această formă naturală de vitamina B9 este salatele verzi, nuci, fasole și alte alimente. Ajută la creșterea celulară și poate proteja împotriva accidentului vascular cerebral și a anumitor forme de cancer. Prea mult acid folic din suplimente sau alimente fortificate poate crește sansele de cancer de colon sau leziuni nervoase.

Fibră
Probabil știți că fibrele sunt foarte bune. Dar știi că este și mai important pe măsură ce îmbătrânești? Fibra ajută la protejarea împotriva accidentelor vasculare cerebrale, vă ajută să vă mențineți mai mult în mod regulat și vă scade colesterolul și zahărul din sânge – beneficii mari pentru cei în vârstă. Femeile de peste 50 de ani ar trebui să primească cel puțin 21 de grame pe zi, în timp ce bărbații au nevoie de 30 de grame, dar majoritatea oamenilor nu primesc atât de mult. Aceasta este egală cu aproximativ 6-8 porții de cereale integrale sau 8-10 porții de legume.

Top Reviews

Video Widget

gallery