Inteligența Artificială va revoluționa fiecare domeniu al vieții noastre, inclusiv medicina. Ea a trecut de la a fi o promisiune futuristă la un punct de referință pentru inovație. De asemenea, tehnologia a început să transforme medicina cu mare vigoare.
În ultimii câțiva ani, numărul de studii, proiecte de cercetare, cursuri universitare și companii legate de IA a crescut exponențial. The Medical Futurist susține că Inteligența Artificială nu va înlocui profesioniștii din domeniul medical, dar aceasta va fi stetoscopul secolului 21. Sănătatea digitală ne va oferi mai multe date de sănătate decât oricând, iar inteligența artificială va ajuta la analiza datelor pentru a găsi noi modalități de a trata bolile, pentru a reduce sarcinile administrative, pentru a eficientiza practicile medicale, pentru a optimiza programul atât al medicilor, cât și al pacienților.
Big Data și Inteligența Artificială
Odată cu evoluția capacității digitale, în spațiul digital sunt produse și stocate tot mai multe date. Cantitatea de date digitale disponibile crește cu o viteză uluitoare, dublându-se la fiecare doi ani.
De obicei, înțelegem lumea din jurul nostru cu ajutorul regulilor și proceselor care construiesc un sistem. Lumea Big Data este atât de imensă încât vom avea nevoie de inteligență artificială (AI) pentru a putea ține evidența acesteia. AI este deja la încheieturile noastre. În mașinile noastre, în căutările pe care le facem sau în ceea ce ni se oferă să cumpărăm.
Inteligența artificială din domeniul sănătății și medicină ar putea organiza mai bine programările pacienților sau planurile de tratament. Și, de asemenea, le poate oferi medicilor literalmente toate informațiile de care au nevoie pentru a lua o decizie bună.
Să aruncăm o privire asupra viitorului inteligenței artificiale în domeniul sănătății. Pornind de la proiectarea planurilor de tratament prin asistență în joburi repetitive până la managementul medicamentelor sau crearea de medicamente, inteligența artificială este deja prezentă activ în mai multe domenii ale medicinei. Și este doar începutul.
1. Logistica medicală mai bine organizată
Inteligența artificială în asistența medicală și medicină ar putea organiza mai bine programările pacienților sau planurile de tratament. Totodată, ar putea să ofere medicilor toate informațiile de care au nevoie pentru a lua o decizie corectă.
Integrarea unui asistent AI în sistemul de asistență medicală ar putea ghida pacienții și ar putea optimiza timpul petrecut în timpul călătoriei lor medicale cu o abordare asemănătoare Waze. În acest fel, timpul petrecut de fiecare pacient este optimizat în timp ce aceștia beneficiază de o asistență medicală mai bună.
2. Fișe medicale
Cea mai evidentă aplicație a inteligenței artificiale în domeniul sănătății este managementul datelor. Colectarea, stocarea, normalizarea și urmărirea datelor cu inteligență artificială este primul pas în revoluționarea sistemelor de sănătate existente. Aceste sarcini birocratice și gestionarea sistemelor IT și EHR de sănătate se numără, de fapt, printre cauzele semnificative raportate ale epuizării medicului. Dar aceste sarcini nu sunt legate de practica medicinei. Algoritmii pot automatiza astfel de sarcini administrative pentru a oferi timp prețios profesioniștilor din domeniul sănătății pe care să-l dedice pacienților.
3. Diagnostic și planuri de tratament
Algoritmii AI pot ajuta și mai mult în luarea deciziilor pentru a îmbunătăți acuratețea diagnosticelor. De exemplu, mai multe studii arată că, cu ajutorul IA, radiologii îmbunătățesc acuratețea detectării cancerului din scanările radiologice. În scenariile viitoare, inteligența artificială medicală instruită prin învățare ar putea descoperi tratamente și remedii pentru afecțiuni în care profesioniștii medicali umani nu au putut.
IBM Watson și-a lansat programul dedicat pentru oncologi, oferind clinicienilor opțiuni de tratament bazate pe dovezi. Watson are o capacitate avansată de a analiza semnificația și contextul datelor structurate și nestructurate în note și rapoarte clinice care pot fi esențiale pentru selectarea unei căi de tratament. Prin combinarea atributelor din dosarul pacientului cu expertiza clinică, cercetări externe și date, programul identifică planuri potențiale de tratament pentru un pacient.
4. Asistență în locuri de muncă repetitive
Medicii, asistentele și alți membri ai personalului medical au o mulțime de sarcini greoaie, monotone și repetitive de îndeplinit în fiecare zi. Potrivit unui studiu, în Statele Unite, medicul petrece în medie 8,7 ore pe săptămână pentru administrare. Dar aceste tipuri de funcții și proceduri pot fi automatizate – și într-adevăr ar trebui să fie. Soluțiile bazate pe inteligența artificială vor elimina nevoia de muncă umană și vor înlocui resursele umane. Astfel de soluții vor ușura sarcinile profesioniștilor din domeniul medical, de exemplu în administrare sau în graficul după orele de program .
5. Profitați la maximum de consultările în persoană și online
Cu sediul în Marea Britanie, Babylon Health a creat un serviciu de consultanță la distanță centrat pe pacient. Funcționează deja în Rwanda și, de asemenea, în Marea Britanie, oferind consultanță medicală AI bazată pe istoricul medical personal și cunoștințele medicale comune. Utilizatorii raportează simptomele bolii lor către aplicație, care le verifică cu o bază de date de boli folosind recunoașterea vorbirii. După ce ține cont de istoricul și circumstanțele pacientului, Babylon oferă un curs adecvat de acțiune. Consultarea la distanță a câștigat avânt odată cu pandemia și va rămâne cu noi în viitorul viitor.
6. Asistență medicală și managementul medicamentelor
Prima asistentă virtuală din lume, Molly, dezvoltată de start-up-ul medical Sense.ly, are o față zâmbitoare, amabilă cuplată cu o voce plăcută. Scopul său exclusiv este de a ajuta oamenii să-și monitorizeze starea de sănătate și tratamentul. Interfața folosește învățarea automată pentru a sprijini pacienții cu afecțiuni cronice între vizitele la medic. Oferă monitorizare și îngrijire personalizată dovedite și personalizate, cu un accent puternic pe bolile cronice.
7. Genetica
Inteligența artificială va avea un impact semnificativ asupra geneticii și genomicii. Deep Genomics își propune să identifice modele în seturi de date uriașe de informații genetice și dosare medicale, căutând mutații și legături cu boli. Ei inventează o nouă generație de tehnologii computaționale care le poate spune medicilor ce se va întâmpla în interiorul unei celule atunci când ADN-ul este alterat de variații genetice, fie că sunt naturale sau terapeutice. AI are cel mai mare potențial de a analiza cantități mari de date și de a oferi informații pentru a crea soluții personalizate și tratamente țintite.
8. Crearea de medicamente
Dezvoltarea produselor farmaceutice prin studii clinice durează uneori mai mult de un deceniu și costă miliarde de dolari. Accelerarea acestui lucru și creșterea rentabilității ar avea un impact asupra asistenței medicale de astăzi și asupra modului în care inovațiile ajung la medicina de zi cu zi. AI reduce semnificativ timpul și costul descoperirii și dezvoltării medicamentelor.
Startup-ul farmaceutic AI Insilico Medicine în 2019 a identificat un potențial medicament nou în doar 46 de zile. Software-ul său a reușit acest lucru analizând hoardele de date pe care oamenii le-ar lua ani de zile pentru a le parcurge.
9. Open AI care ajută oamenii să facă alegeri mai bune
Un ecosistem AI deschis se referă la ideea că, cu o cantitate fără precedent de date disponibile, combinată cu progresele în procesarea limbajului natural și algoritmii de conștientizare socială, aplicațiile vor deveni din ce în ce mai utile consumatorilor.
Este valabil mai ales în medicină și asistență medicală. Există atât de multe date de folosit: înregistrări medicale ale pacientului, date despre tratament și informații care provin de la dispozitive de urmărire a sănătății și senzori portabili. Această cantitate mare de date ar putea fi analizată în detaliu pentru a oferi pacienților care doresc să fie proactivi sugestii mai bune despre stilul de viață.
10. Analiza unui sistem de sănătate
97% din facturile de asistență medicală din Țările de Jos sunt digitale și conțin date referitoare la tratament, medic și spital. Aceste facturi ar putea fi recuperate cu ușurință. O companie locală, Zorgprisma Publiek analizează facturile și folosește IBM Watson în cloud pentru a extrage datele. Ei pot spune dacă un medic, o clinică sau un spital face greșeli în mod repetat în tratarea unui anumit tip de afecțiune pentru a-i ajuta să se îmbunătățească și să evite spitalizările inutile ale pacienților.